De geschiedenis van Maison Berger Paris
De geschiedenis van Maison Berger Paris

De geschiedenis van Maison Berger Paris

125 JAAR CREATIE

In het begin was er een goed voornemen dat apotheektechnicus Maurice Berger eind 19e eeuw de lucht in ziekenhuiskamers wilde zuiveren.

Er was de geboorte van een innovatief proces, een katalytisch diffusiesysteem dat er niet langer tevreden mee was geuren te maskeren, maar ze te vernietigen. De Lampe Berger was een unieke Franse creatie, met een gepatenteerde techniek dankzij de katalysebrander die vandaag de dag nog steeds een ongeëvenaarde parfumkwaliteit biedt.

Toen kwam de oogverblindende volksraadpleging, de ontmoeting met de wereld van de kunst, de aandacht van zijn grote figuren voor dit voorwerp van innovatie, de interpretatie ervan door gerenommeerde ontwerpers.

En bovenal was jij er, en al degenen vóór jou. De romantici, het sensuele, het meditatieve, het sportieve, het pragmatische… En zoveel olfactorische eisen, gewenste geuren. Maison Berger Paris deed wat het was en creëerde parfums.

De lampe Berger : van functie tot stijl

Het begin van de 20e eeuw bracht een Art Nouveau aan het licht, die van een getoonde verbinding tussen het mooie en het nuttige, van de heerlijke onderdompeling van kunst in het dagelijks leven...

Gedragen door de creativiteit van een tijdperk, de visie van een generatie, die van Coco, Picasso of Cocteau, ging de lampe Berger van een object naar dat van een icoon, van de status van sfeerreiniger naar die van sfeerschepper. Het was niet langer alleen maar gezuiverde lucht, maar delicate geuren.

Toen werd het meer dan een lampe: het was slechts een fles, het werd ook een geurkaars, een sticks, een parfumverspreider. Het was glas of porselein, het werd ook was en hout.

Het is meer dan een object, het is een huis, en alle objecten die het bewonen, alle geuren die daar achterblijven.

Zij is Maison Berger Paris

Franse knowhow en expertise

Sinds de oprichting is Maison Berger Paris op zoek naar uitmuntendheid, om perfectie te bereiken. Maison Berger Paris, gevestigd in het hart van Normandië, stichtte een familie, bouwde een netwerk op, belichaamde nationaal talent, overstijgt wat in Frankrijk werd gemaakt en droeg het hoog uit, tot ver buiten de grenzen. Het bedrijf heeft vandaag de dag de kracht van een technisch erfgoed, de gevoeligheid van een creatieve vezel en de ambitie van al zijn teams.

Eén vereiste: het voldoen door alle actoren in de keten aan veeleisende interne normen.

Maison Berger Paris is een nationaal succes: 150 medewerkers aan het werk, 480.000 verkochte lampe per jaar, 5 miljoen liter parfum per jaar verspreid.

Ook Maison Berger Paris is een internationaal succes: 7.000 verkooppunten in bijna 50 landen, 50 miljoen euro omzet, waarvan 80% geëxporteerd.

Het merk krijgt het label EPV — Entreprise du Patrimoine Vivant (Living Heritage Company), dat Franse bedrijven onderscheidt met uitstekende ambachtelijke en industriële knowhow.

Innovatief en creatief, Maison Berger Paris blijft luisteren naar de tijd. Gevoelig en emotioneel, ze blijft onze emoties overwinnen. Ze vertelt ons met kunst en verfijning over onze tijd, ze schrijft een reukpartituur: hoofd- en hartnoten, basisnoten, ze neuriet een tijdloze elegantie

Unieke geuren

De uitmuntendheid is te danken aan de grootste parfumeurs, het Franse tintje van getalenteerde ontwerpers en de expertise van een technisch centrum gevestigd in Limoges.

In de interieurparfumerie is er alleen een mooie creatie die veilig is. Net zoals het extreem veel belang hecht aan de esthetiek en uitmuntendheid van zijn creaties, staat Maison Berger Paris zichzelf geen enkel compromis toe als het gaat om de kwaliteit van de parfums die het ontwikkelt.

Een imperatief: de distributie van gecontroleerde en gecontroleerde stoffen.

Een modus operandi: regelmatige tests door een onafhankelijk laboratorium.

Een garantie: de afwezigheid van rook en BTEX tijdens de diffusie.

Een huisgeur kiezen is een echte interieurdecoratie: Maison Berger Paris heeft meer dan 70 geuren voor u ontwikkeld. U zult uzelf moeten afvragen welke geuren u aanspreken, de aard van de ruimtes die u wilt parfumeren, de geursferen die u wilt creëren. Het gaat om het vinden van een balans tussen wat je leuk vindt en wat je nodig hebt, wat je wilt en wat je nodig hebt. Van fruitige tonen tot bloemige tonen, van frisse akkoorden tot gourmandakkoorden, stel uw ideale palet samen.

Je parfum is er, het wacht gewoon op je.